Eerste paar dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Kaapstad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

15 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik aangekomen maar heb alweer zoveel meegemaakt dat ik besloot nu alvast een verhaal te plaatsen.
Zaterdagmiddag rond 12 uur is mn reis begonnen naar Schiphol. Mn eerste vlucht ging om 17.10 naar Duitsland in een piepklein vliegtuigje. Vervolgens om 21.00 een lange vlucht naar Johannesburg die 11 uur duurde en vanaf Johannesburg een vlucht naar Kaapstad van 2 uur. In Johannesburg moest ik weer door de douane en moest mn koffers idenitifceren. Ik werd een beetje bang want er hingen overal posters van: max 1 stuk handbagage maar ondertussen had ik al 2 koffers, een plastic tas en dan nogeen vest en een jas etc. Er stond daar een jongen van halfverwege 20 en hij begon in het engels waar ik naartoe ging, waar ik vandaan kwam etc. Toen ik zei dat ik uit Nederland kwam zei hij opeens: Jai kan mai verstan! Dat kwam zo onverwacht en vond het zo grappig dat ik met een tas die ik nog om had zo door de poortjes wilde lopen haha. De jongen kon er wel om lachen gelukkig.
Gistermiddag om 12 uur nl tijd(het is hier 1 uur later) aangekomen in het huis waar ik zal verblijven. Erg mooi huis(foto's komen op hyves) wat ik deel met 9 andere studenten. Heb er nog maar 2 gezien want ze waren gisteren allemaal weg en ben zelf ook nog eens vroeg gaan slapen. Vandaag werd ik ineens gebeld door het bureau of dat ik klaar was voor vandaag want hij had een afspraak met het hotel waar ik ga stagelopen. Daar ben ik vandaag heen geweest, echt supermooi hotel! De mensen zijn ook allemaal erg vriendelijk, sowieso zijn de Zuidafrikanen allemaal super aardig, erg behulpzaam ook. Ik heb een rondleiding gekregen en ik mag meelopen op alle afdelingen. De sfeer is er erg relaxed, ze staan open voor alles eigenlijk.
In eerste instantie zou ik pas vgd week maandag beginnen, maar nu begin ik morgen zodat ik straks aan het eind van mn stage 3 weken extra heb voordat ik terugvlieg ipv 2. Ik moet nog even kijken wat ik nog allemaal wil gaan bezoeken in die tijd.
Ik ben vandaag nog verdwaald, ze zouden me naar huis brengen maar ik wist de weg niet helemaal meer. Het was dus de hele tijd van: ken je dit? Komt dit je bekend voor? Ik schaamde me een beetje, dus ik zei op een gegeven moment maar: ken je deze supermarkt?Rijd daar maar naartoe en vanaf daar weet ik het ong wel. Toen ik uitgestapt was bleek het dus een andere supermarkt, dus schoot er niks mee op haha. Toen heb met behulp van een super aardige vrouw en een man een taxi gebeld en die heeft me naar huis gebracht. Of nou ja,huis.. We kwamen langs de goede supermarkt en ik zei: ja hier is het dichtbij!! Ga hier maar naar rechts. Alleen ze rijden dus links hier, dus naar rechts ging niet. Ik me nog verontschuldigen: sorry sorry dat gaat niet, in mijn land rijden ze nml rechts. Dus ben vanaf daar nog naar mn huis gelopen,alles is dus nog goedgekomen gelukkig.

Verder is het hier erg relaxed, het is hier echt ontzettend warm, in de 30 graden zeker wel. Ik zit in een hele veilige wijk, kan gewoon over straat lopen etc. Het is ongeveer een halfuurtje van het centrum, 10 minuten van het strand, 5 minuutjes van de supermarkten etc. Qua ligging dus ideaal! Dit weekend ga ik surflessen nemen en ik ga nog een tocht met een boot maken en met een beetje geluk zal ik dan walvissen en dolfijnen zien. Waar ik ook aan het nadenken ben is om rijlessen te nemen. Het is hier namelijk supergoedkoop, voor een les betaal je omgerekend ongeveer 12 euro.

Groetjes van een erg warm Kaapstad,

Rosalie

  • 15 Februari 2010 - 18:52

    Charlotte:

    leuk dat je al een verhaal geplaatst hebt! Succes met stage en geniet verder van het mooie weer, de omgeving, de mensen.. van alles gewoon! :D oja en misschien is een plattegrond een ideetje? ;) handig toch? X

  • 18 Februari 2010 - 13:15

    Kelssss:

    hai afrikaantje :P ik hoor het al je bent helemaal geintergreerd :P Klinkt super leuk allemaal..ik wil ook leren surfen (m, maar 1 tip voor je rijlessen, google eerst of je rijbewijs wel geldig is in NL dan ;) anders schiet je er weinig mee op....

    Nou ik moet morgen naar antwerpen.. ja het buitenland :P Ok niet ver, maar ja...

    Veel succes en plezier e niet te vaak verdwalen hoor :P

    xx

  • 18 Februari 2010 - 14:56

    Rosalie Cardon:

    hey kel!
    rijbewijs is nog een halfjaar geldig in nl, en moet dan binnen dat halfjaar mn theorie en praktijk halen.. maar ik moet even kijken hoe en wat!
    succes in antwerpen, laat je weten hoe het was?
    xxx

  • 18 Februari 2010 - 14:56

    Rosalie Cardon:

    hey kel!
    rijbewijs is nog een halfjaar geldig in nl, en moet dan binnen dat halfjaar mn theorie en praktijk halen.. maar ik moet even kijken hoe en wat!
    succes in antwerpen, laat je weten hoe het was?
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 22408

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: