Longstreet&Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Longstreet&Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Longstreet&Kaap de goede hoop

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

28 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey,

De tijd gaat echt ongelofelijk snel, de derde week alweer in..
Het werk is ondertussen omgeslagen in aardig druk, het hele hotel is vrijwel helemaal volgeboekt. Kaapstad bevalt nog steeds erg goed, echt een supermooie stad! Alleen er vallen me steeds meer en meer dingen op die toch wel erg vreemd zijn. Ze proberen hier langs alle kanten banen te creeren, dat gaat zelfs zo ver dat er medewerkers zijn die de functie van tasjesinpakker hebben in de supermarkt, of waar ik werk in het hotel bij de hefbomen er 2 mannen staan die alleen op het knopje hoeven te drukken om de hefbomen open te laten gaan. Als je wilt gaan parkeren hier bij een supermarkt dan hoef je je eigen kar niet op te ruimen want daar is ook weer iemand voor. Parkeermeters kennen ze niet want daar is uiteraard ook weer iemand voor..Verder zijn ze hier enorm aan het verbouwen in echt alles vanalles, enorme hotels worden uit de grond gestampt, maar ook de wegen zijn ze enorm aan het verbeteren. Er liggen hier en daar zelfs fietspaden! Alles voor het WK, straks is het nog een 1e wereldland ;)

Op de weg ben ik echt rare dingen tegengekomen, alles kan hier volgens mij. Ik was onderweg richting Longstreet met mn huisgenoten, toen we moesten stoppen bij een stoplicht snoof de bestuurder naast ons even snel een vette lijn coke.. Of toen vandaag op de weg er een compleet opblaaszwembad op het dak van een auto vervoerd werd haha. En die taxi's hier, dat is echt bizar hoe dat hier gaat. Je hebt bepaalde busjes en dan moet je zwaaien als je erin wilt.Erg gevaarlijk want soms komen opeens mensen de weg oprennen. Altijd als je ze ziet denk je dat er niemand meer bijkan, maar toch krijgen ze het elke keer weer voor elkaar. Pasgeleden is er zo'n busje verongelukt, het heeft plaats voor 16 volwassen maar er zaten 49(!) kinderen in, de bestuurder was ook nog eens dronken.

Dit weekend was erg leuk, vrijdag ben ik gaan stappen met mn huisgenoten in Longstreet, de meest bekende straat met alle clubs etc.Als je hier een club binnenkomt is het heel normaal dat er mensen naar je toekomen, je een hand geven,zich voorstellen en een gezellig gesprek met je beginnen.Deze straat is wel alleen erg gevaarlijk, pasgeleden Duits meisje vermoord, ze liep alleen..Niet heel gek dat deze straat zo gevaarlijk is, er komen veel rijke hier en daar valt geld te halen..

Het was een erg geslaagde avond, was rond een uur of 5 thuis, de volgende dag weer om 10.00 op want ik had een baby shower van een collega.De Afrikanen zijn hier trouwens nog erger dan de Spanjaarden, als je hier om 12 uur afspreekt kunnen ze weleens pas om 4 uur komen opdagen.

Het plan was om s'avonds vroeg te gaan slapen want was weer compleet gesloopt van het bijna niet slapen maar heb me toch laten overhalen om uit eten te gaan in Longstreet. Zondag ben ik met een collega en haar man een heel stuk gaan rijden. Ik heb echt zo ontzettend veel gezien! Wat superleuk is dat het natuurlijk locals zijn en ze vanalles best veel afweten.

We zijn eerst naar een township geweest,erg heftig om dat te zien. Er was een klein groentwinkeltje, een jongetje van een jaar of 12 vertelde dat hij de eigenaar was. Ik dacht dat hij een grapje maakte, niet dus..De grootste township hier heeft 1 miljoen inwoners, evenveel gewoon als heel Amsterdam!

Daarna naar Simons Town geweest, daar lopen pinquins op het strand!
Vervolgens naar Kaap de goede hoop, het punt waar de indische en atlantische oceaan samenkomt.Het waaide daar zo ongelofelijk hard dat mn zonnebril afvloog haha. Er liepen daar een aantal apen rond, op een gegeven moment sprong hij bij iemand de auto in.Op de terugweg was de hele weg ook nog eens geblokkeerd door die beesten.

Op de terugweg zijn we teruggereden via Chapmans peak, wat is dat ongelofelijk mooi! Wat ik verder ook nog gezien heb deze dag: Muizenberg, Kirstenbosch, Houtbay, Constantia,Boulders beach& Jubilee square.
Heb van deze dag alleen al 160 foto's gemaakt, op mn stage ga ik eens flink wat uploaden! Verder is het hier nog steeds erg warm, 35 graden.
Ik heb trouwens mn fiets gekocht, dat werd overigens afgeleverd in een heel bouwpakket. Op een gegeven moment waren er 3 jongens mn fiets in elkaar aan het zetten haha. Op mn werk en in het huis doen ze er allemaal nogal lacherig over maargoed, ik kan nu fietsen ;)

Groetjes vanuit een warm Kaapstad,

Rosalie