Ida y vuelta - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Ida y vuelta - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Ida y vuelta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

05 November 2009 | Spanje, Gandia

Hola,

Op dit moment ben ik een weekje in Nederland, erg leuk om iedereen weer te zien. Vooral de verbaasde gezichten van sommige toen ze me opeens op school zagen haha.
As maandag vlieg ik weer terug, maar dan naar Alicante zodat ik mijn opa en oma nog een bezoekje kan brengen.

Er is weer veel gebeurd, zo heeft een huisgenootje met een vriendin fikse ruzie om een onderbroek, dat al meer dan een maand aan de gang is.
Mijn huisgenootje wordt namelijk beschuldigd van het stelen daarvan. Nog steeds moet ik lachen als ik eraan denk want als er iets is wat ik dus nooit zal stelen is het wel een onderbroek, maargoed.

Verder heb ik pasgeleden een presentatie moeten geven bij het vak intercultural communication, met 2 spanjaarden over Duitsland. 1 jongen uit mijn groepje had nogal een groot stuk over Hitler en had ook nog eens het hakenkruis op de powerpoint gezet. Dit viel niet helemaal goed bij mijn duitse klasgenootjes, we zijn nog nooit zo vuil aangekeken.. Na de presentatie kwamen er zelfs een paar naar ons toe alsof dat het enige is waar Duitsland om bekend staat en ze zijn zelfs nog in discussie geweest met de docente!

Verder gaat alles zijn gangetje in Spanje, zo komen er af en toe familie en vrienden langs wat altijd erg gezellig is. Mijn spaans gaat ook aardig vooruit doordat ik spaanse vrienden heb gemaakt en je in het plaatsje waar ik zit ze bijna geen Engels kunnen. Zelfs in restaurants niet, hoe vaak wij wel niet hebben gevraagd of ze dingen uit de kaart kunnen vertalen naar het Engels maar ze dat niet kunnen..

Liefs,

Rosalie

  • 11 November 2009 - 14:22

    Sharmaine Shayeeda Bartelen:

    Hoi Rosalie!

    haha leuk stukje!!

    xx

  • 21 November 2009 - 08:07

    Charlotte:

    Heey Roos,
    ik probeer van de week weer op internet te zitten, hopelijk kunnen we dan weer eens skypen! :D
    Heb je het nog naar je zin daar? :)
    Liefs vanuit hier!

  • 25 November 2009 - 18:43

    Kels:

    hola chiquita
    Que tal en Espana?
    En Holanda esta muy muy muy muy muy frio :P

    Tengo que hacer muchos ejercisios (klopt dat lol?:p)de gramatika, porque es muy importante. Hablo espanol con estudiantes extranjeros que querian apprender hablar espanol bien, y unas estudiantes espanoles ayudan ;)

    word het niet tijd voor nog een leuk berichtje vanuit het zonnige Gandia? mis je hier wel hoor, cappucino drinken is zo saai zonder jou en piet :P Ooh en Annemarie heeft die prijs voor veiligheid van dat essay gewonnen :P en terecht :D

    Ik ben hard aan het werk voor die opdrachten van Sail de Ruyter en moet naar stage bureau, pff die mensen doen zo weinig.. en waren verhuisd, loop ik zo binnen zegt zo'n vrouw 'Ja die zitten nu ergenst in de Lgang!' wist ik veel, kom ook na 2 maanden weer eens in Vliss

    19 dec komt in Mburg een KFC.. oh en ik had een workshop van een groep van America's best dancecrew gewonnen, mailen ze een dag van te voor :S pff had al andere plannen.. jammer ookal had het super vet geweest :P

    Ok hoor wel weer van je

    Muchos besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 22400

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: