Sawadee Ka! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Sawadee Ka! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Sawadee Ka!

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

10 Juli 2016 | Thailand, Krabi

Sawadee ka!

Ondertussen alweer 2 weken in Thailand! Ik moet zeggen, voel me gelijk thuis tussen al die kleine Aziaten.
In Bangkok geland, helaas niet veel gezien doordat ik wat ziek was van de vliegreis in combinatie met de warmte,drukte etc. Maar dat haal ik wel in!
Vervolgens de nachttrein genomen van Bangkok naar Surat Thani.Trein schudde zo hard heen en weer, ik dacht dat die ging ontsporen. Helaas dus niet echt kunnen slapen.Vervolgens nog met de bus en de boot om bij Koh Samui aan te komen. (Eiland aan de oostkust van Thailand). Paar leuke dagen gehad, mensen zijn daar zo ontspannen. Thai zijn super vriendelijk, behulpzaam en geïnteresseerd. Alleen het Engels is soms een beetje een probleem, ik gok meestal maar wat ze bedoelen. Dat verbaast me wel enigszins gezien het vele toerisme.

Taxi's zijn bijvoorbeeld vaak een probleem. Ik schrijf de bestemming op, maar ze snappen het niet. Vervolgens is het op zoek gaan naar iemand die het in het Thais voor me wil opschrijven.Wat me ook opvalt gelijk is dat het onmogelijk is om het eten op hetzelfde moment op te dienen (zelfs de drankjes is al een probleem).
Veel andere backpackers ontmoet waarmee ik onder andere een eilandtour heb geboekt, en verder gezellig gegeten en naar een beachparty ben gegaan. Ook mijn eerste Thaise massage gehad,waarbij een Thais vrouwtje aan je gaat trekken,duwen en staan(gelukkig zijn ze niet zo zwaar).


Na een paar dagen was het tijd om naar een volgend eiland te gaan, Koh Tao (2 uur van Koh Samui). Daar heb ik gesnorkeld en dat was zo mooi! Die vissen, alle kleuren van de regenboog in dat heldere water en dat mooie koraal.
Ik heb daar verder opgetrokken met een Amerikaan, Belg en een Duitser, waarmee ik nog ben gereisd naar Koh Phi Phi (oostkust Thailand). Het was een reis van zo'n 20 uur, maar ze hebben hier de mooiste stranden die ik ooit gezien heb dus het was het zeker waard!
Morgen ga ik met het vliegtuig naar Chiang Mai (noorden van Thailand) waar ik een olifantenpark wil bezoeken, en verder.. weet ik het nog niet zo goed! Heel strak plannen heeft toch geen zin, heb je een ticket voor de boot gekocht, komt die pas uren later bijv. (Welkom in Azië!).Of je ontmoet andere mensen die bepaalde reisplannen hebben die toch ook wel heel leuk klinken en je je daarbij aansluit.
Ik denk dat ik een week in het noorden van Thailand blijf. Daarna mijn tijd inhalen in Bangkok en ook mijn visum regelen voor het volgende land waar ik heenga, Myanmar.
De landen die nog op de planning staan zijn; Myanmar, Laos,Cambodja,Vietnam,stukje oostkust Australië, Nieuw Zeeland, Taiwan, Japan(Tokyo), Filipijnen, Mexico,Honduras,Guatemala en Belize. Als ik het nog niet beu ben natuurlijk, mijn geld nog niet op is en er geen hele vervelende dingen gaan gebeuren.

Doei!!!

  • 14 Juli 2016 - 18:43

    Daniel:

    Hey Roos!

    Tof om te lezen dat je het leuk hebt en je daar al beetje de weg vindt. Veel plezier nog. Ik zie met veel belangstelling je volgende reisverslag tegemoet.

    Groet Danu

  • 15 Juli 2016 - 08:19

    Freight Team:

    Heyyyyy Miss RTV,

    Heel erg leuk om je reisverslag te kunnen lezen en wat je zoal meemaakt. We missen je en zijn stinkend jaloers op wat je allemaal aan't doen bent! We wensen je heel veel reisplezier, nog vele mooie ervaringen en bijzondere mensen te ontmoeten op je wereldreis. Zorg goed voor jezelf en de mensen waar je mee optrekt. We kijken uit naar het volgenmde verslag; je schrijstijl is prettig om te lezen.

    Liefs van ons allemaal,
    Freight- team

    En weet je, het is vrijdag, dus wij voelen ons fantastisch met het vrije weekend in het vooruitzicht ;-)
    Een mens kan snel tevreden zijn he?

  • 15 Juli 2016 - 09:33

    Mariah:

    Hi Roos,

    Klinkt zo tof allemaal! En vooral heel stoer dat je deze stap hebt gezet, ga je never geen spijt van krijgen. Welkom in Japan, can't wait to show you fascinated Tokyo. Ik volg je verhalen graag. Take care and have fun.

    Much love vanuit Tokyo

  • 18 Juli 2016 - 11:58

    Pritish Moolya:

    Hello Rosalie,

    The pics are awesome. Looks like you are having gala time. Can't wait to see the pics of other countries...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 22389

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: