Samara! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Samara! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Samara!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

05 Maart 2011 | Costa Rica, Sámara

Hola,

Sinds 2 weken heb ik eindelijk een appartement, dichtbij San Pedro, de studentenwijk van San José. Ik woon in een soort complex, waar 4 appartementen zijn met elk 3 kamers. In totaal zijn er nu 11 studenten. Daarbij is er ook een grote ruimte waar je bijv kunt tv kijken. Altijd gezellige boel dus! Mijn appartement deel ik met 2 andere, de ene komt uit El Salvador en de andere uit Costa Rica.

Het bevalt nog steeds goed hier en ook op m´n stage gaat het goed! De mensen hier houden van praten, maar dan ook echt veel praten. Maakt niet uit waar je bent, overal maken mensen hier een praatje met je. Altijd leuk en kan zo goed m´n spaans oefenen. Ik kan nu al zonder veel moeite gesprekken in het Spaans voeren, iets waar ik toch wel een beetje trots op ben!


Ik kreeg een tip om naar Samara te gaan, waar de stranden ontzettend mooi zijn, maar niemand wilde/kon mee, dus ben ik alleen gegaan. Ik dacht wel even bij mezelf van: waar ben ik nu weer aan begonnen, maar het is me echt supergoed bevallen!
Vanaf San José is het 6 uur met de bus, maar toch ging de tijd best snel doordat je onderweg ook veel ziet en af en toe een stop maakt.
Ik heb een hotel geboekt voor 2 nachten, die overigens echt prachtig was, direct aan het strand!De eerste avond heb ik alleen in een restaurant gegeten wat wel een beetje ongemakkelijk was. De volgende dag ben ik in contact gekomen met 2 Zwitsers en heb daar de hele dag mee opgetrokken. We zijn naar het strand geweest, nog een ander strandje(om daar te komen moest je eerst door een soort oerwoud,de ene modderpoel na de andere) maar het was echt prachtig.Een erg verlaten strand ook, we waren vrijwel de enige! Savonds zijn we met z´n 3en uitgeweest in een soort openlucht discotheek op het strand, wat echt super was. Zat natuurlijk helemaal vol met latinos en wat er over gezegd wordt klopt wel ja, echte macho´s. In minder dan een minuut staat er zo´n latino naast je om met je te dansen.
De ene is erger dan de andere, want gisteren was ik even in het zwembad van het hotel en kwam er een jongen naar me toe en zonder dat ik hem daarvoor eerder gezien had was het: Jij bent het mooiste meisje wat ik ooit gezien heb, waarom ga je niet vanavond met mij mee, als ik jouw lach zie dan smelt ik helemaal brrrrrrrrr!

Ik blijf nog tot morgen(heb een extra nacht bijgeboekt!) en dan is het weer tijd om terug te gaan naar San José. Het waren echt een paar super leuke dagen en zou zo weer alleen gaan de volgende keer!


  • 06 Maart 2011 - 16:01

    Charlotte:

    Klinkt super leuk! Fijn dat je twee Zwitsers tegen bent gekomen om mee op te trekken. En dat alleen uit eten gaan.. het is in het begin misschien wat ongemakkelijk, maar als je eraan gewend bent kan het soms juist fijn zijn! ;)

    Liefs

  • 14 Maart 2011 - 05:30

    Rosalie:

    Inderdaad! En uiteindelijk was het ook maar alleen het avondeten alleen zijn :) Ben plannen aan het maken om volgende week naar Panama te gaan alleen, misschien dus weer een nieuw reisverslag :)

  • 14 Maart 2011 - 05:30

    Rosalie:

    Inderdaad! En uiteindelijk was het ook maar alleen het avondeten alleen zijn :) Ben plannen aan het maken om volgende week naar Panama te gaan alleen, misschien dus weer een nieuw reisverslag :)

  • 16 Maart 2011 - 19:35

    Charlotte:

    Nou ben benieuwd naar je Panama-reisje, hopelijk lukt het nog met je tickets omboeken! Ik hou je site in de gaten!

  • 16 Maart 2011 - 19:35

    Charlotte:

    want we msn'en, mailen of skypen natuurlijk noooooit :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Sámara

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 22401

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: