Waka Waka! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Waka Waka! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Waka Waka!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

25 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Vorige week ben ik naar een township geweest, waar we hebben gegeten en gedanst. Het begon alweer goed, we konden het niet vinden en toen we eindelijk hadden gevonden waar we moesten wezen en we onze auto hadden geparkeerd werden we er gelijk op gewezen dat we toch echt niet onze auto daar moesten laten staan, want was erg gevaarlijk. Dan stap je al met niet zo'n fijne gedachte de auto uit..
Ik wist niet wat ik zag, overal mensen aan het dansen op de straat, op hun kleine bouwvallige huisjes met de muziek keihard aan. Nog nooit heb ik zoveel vrolijke mensen bij elkaar gezien, ook al hebben ze bijna niks.
Het eten was ook nog eens heerlijk, voor 20 Rand(2 euro) lekkerste vlees ooit gegeten.
Toen we terugkwamen bleek onze deur niet op slot te zitten. Zo ben je altijd alert op sluiten van deuren en ramen, en wanneer het echt moet vergeet je het.. Gelukkig is er niks gestolen.


Zaterdag zijn we naar de bush-bush van Afrika gegaan, erg interessant. Er werd uitgelegd hoe de mensen in de bush leven, want nog steeds bestaan er zogenaamde "bushmen". Erg interessant en ook wel lachwekkend soms, vooral toen er werd verteld door iemand die vroeger in de bush leefde hoe een vrouw versierd werd.
Als een man een vrouw aantrekkelijk vond, werd ze met een klein pijl en boogje in de billen geschoten. Ging ze daar niet op in, dan werd er van een metalen instrument wat ze een piano noemde op gespeeld en gezongen voor haar in de hoop haar voor zich te winnen. Ging ze daar nog niet op in, dan werd ze opgewacht door vrienden van de bushmen en werd je vastgebonden en meegesleurd de hut in. Dus eigenlijk komt het erop neer dat je vanaf het begin af aan geen keus hebt.

Mijn maintenance carriere zit er inmiddels alweer op. Alles gedaan, ik heb staan boren, badkamers kitten, slopen, verven, zagen..Ik kreeg nog complimentjes dat ik talent had!
Op dit moment sta ik op marketing, erg interessant. Ik heb hotels in Kaapstad staan afbellen hoe het zit met de bezettingsgraad tijdens het WK. Je zou verwachten dat alles vol zou zitten, omdat dat eigenlijk ook de hele tijd door iedereen gesuggereerd werd.Dat ligt meteen ook het probleem waar de hotels nu mee te maken hebben, iedereen denkt dat er geen accomodatie meer vrij is.Blijkt helemaal niet zo te zijn, de meesten hebben nog volop kamers beschikbaar. Vaak zijn de prijzen wel een stuk hoger(zo'n 30%). Ook in het hotel waar ik zit, echt heel veel kamers zijn nog vrij..

Plan is nog steeds om Namibie te gaan met Carmen, mijn leidinggevende. We zullen vertrekken 14 juli en komen terug 26 juli. Leuke bijkomstigheid is dat we gedurende deze periode gratis in andere Protea hotels zullen overrnachten, met ontbijt..Zijn 4 sterren hotels, de prijs ligt normaal tussen de 100-200 euro per nacht, maar voor ons helemaal gratis. Dat is nou eens een leuke vakantie!

Hier kom ik nog steeds echt hele rare dingen dingen, bijvoorbeeld toen we uit de township kwamen. Er reed een auto voor ons, lichten deden het niet, zn uitlaat hing met plakband aan elkaar, auto vol deuken, zn raam hing met tape vast. Ik ga nu elke keer met de bus naar mn werk, want mn fiets is weer kapot. Ik heb het een beetje opgegeven nu.. Als je de bus hier wilt laten stoppen moet je je hand uitsteken, maar het lijkt enorm veel op de Hitlergroet. Ik heb al vanalles gedaan om het te ontwijken maar ze stoppen echt alleen maar als je op die manier je arm uitsteekt.
Ik sta volgens mij in de buurt een beetje bekend als een attractie met mijn fiets, want als ik s'ochtends naar de bushalte loop wordt me een paar keer gevraagd door mensen die ik nog nooit gezien heb waar m'n fiets is haha.
Het WK komt steeds dichterbij, ik heb er enorm veel zin in! 24 juni zit ik in het stadion als Nederland-Kameroen speelt, ik ga m'n best doen om wat opvallends aan te trekken ;)


Liefs, Rosalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 22391

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: