WK, alweer fietsendrama en Robbeneiland! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu WK, alweer fietsendrama en Robbeneiland! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

WK, alweer fietsendrama en Robbeneiland!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

02 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey,

Alweer lange tijd niks gepost, ik heb het de afgelopen weken wat rustiger aan gedaan. 28 maart was ik jarig, wat echt een superfeest was. Eerst hebben we met zn allen gebraaid en daarna naar Hemisphere. We zijn met de taxi gegaan, wat hier overigens echt bijna niks kost. Het viel ons opeens op dat de taxi geen snelheidsmeter had. Ja maar hoe weet je dan hoe hard je rijdt? Ja, dat gok ik dan meestal maar was het antwoord..Ik wilde ontzettend graag mijn rijbewijs halen hier, maar het bleek toch nog best lastig. Of nouja lastig niet, volgens mij is het hier al voldoende als je weet hoe je kunt schakelen en het stuur kunt vasthouden. Maar omdat ik buitenlandse ben, moet ik me eerst aanmelden voor een bepaald registratienummer, daar gaat dan weer een tijd overheen, dan moet ik een paar lessen nemen voor theorie,dan als ik daarvoor geslaagd ben moet ik me bij een rijschool opgeven en lessen nemen en als ik dan geslaagd zou zijn gaat er weer een hele tijd overheen voordat ik ook m’n rijbewijs heb. Het had me veel geld bespaard, 1 les is ongeveer 12 euro. In Nederland was het nog een halfjaar geldig geweest, en in dat halfjaar moet ik dan zorgen voor een NL rijbewijs. Maar of ik dan makkelijk zou slagen is de vraag, ze rijden hier links..

Vorige zondag ben ik met Rob naar Robbeneiland geweest, was een erg geslaagde dag! Eerst met de auto naar Waterfront en vanaf daar ging er een boot naar Robbeneiland, ongeveer een halfuurtje varen. Daar aangekomen gingen we een bus in en werden we rondgeleid door het eiland. Het eiland is niet groot, 13 vierkante kilometer. We kregen een rondleiding door de gevangenis en de cel van Nelson Mandela waar hij jarenlang heeft vastgezeten. Was echt heel klein, ik denk 2 x2 meter ongeveer.

Mijn fiets is nog steeds een drama. Elke keer als ik denk dat er niet meer kapot gaan gaat er toch weer los. Zo is m’n stuur al los gegaan, net als m’n zadel,trappers,versnellingen,remmen,ketting en nu ik net dacht echt alles gehad te hebben zit nu m’n wiel los.

Het WK komt steeds dichterbij.. en ik heb tickets!!! Ik ga 24 juni naar Nederland-Kameroen!!!!Zo ontzettend veel mazzel, alle kaarten zijn uitverkocht voor die wedstrijd. Ik ga samen met Awie en Rob, categorie 2(1 is het beste, dan 2 en dan komt 3). We zitten redelijk in het midden, en naast elkaar.
Het wk duurt nu nog 39 dagen tot het wk maar ik vraag me af of ze alles op tijd af krijgen. Vooral de wegen, het begint nu helemaal een chaos te worden, soms is het echt maar raden hoe je moet rijden.
Op vrijdag draagt iedereen op het werk shirtjes van het zuid afrikaanse voetbalteam Bafana Bafana. Ik had er ook 1 gekregen en eigenlijk wist ik helemaal niks van het team. Toen ik terug ging naar huis op m’n fiets ging ik nog even langs de supermarkt, mensen kwamen naar me toe: goed team he? Ook begonnen ze verhalen over het team, ik had echt geen idee want het team zei me helemaal niks, dus ik speelde maar een beetje mee, ja zeker goed team man! Ook onderweg naar huis, mensen staken hun duim op, toeteren enzo haha.
M’n tijd bij housekeeping zit er nu op, de eerste week heb ik dingen moeten tellen uit de hotelkamers, en als er bij 1 kamer teveel pannen waren en bij een ander tekort op die manier zorgen dat alles weer een beetje gelijk is. Die hele week liep ik dus constant door het hotel met pannen, glazen, bestek etc. De 2e week heb ik flink staan schoonmaken, want hoe kan je anders kamers checken als je niet weet waar je op moet letten. Dat was eigenlijk wel de leukste week, veel lol gehad met de schoonmaaksters. Wat ik wel heftig vond om te horen is dat ze allemaal uit townships komen en een salaris van 100 euro per maand krijgen.De 3e week heb ik meegeholpen met kamers checken, wat ook erg leuk was om te doen. Vanaf morgen ga ik naar de technische dienst, ik kan echt niet wachten. Ik zal dingen doen als verven, lampen vervangen, meubels maken,zulke dingen.Ik heb altijd enorm veel lol met die collega’s daar dus denk dat het een dolle boel gaat worden haha.

Over het weer.. om kwart over 6/half 7 is het hier pikkendonker, de winter is in aantocht! Het wordt ook koeler hier, vooral s’ochtends en savonds.Overdag is het nog best wel lekker, rond de 23/24 graden. Het zwembad zit er niet meer in helaas, daar is het nu net te koud voor, maar alsnog wel lekker weer om lekker op het strand te liggen.
Liefs,

Rosalie

  • 04 Mei 2010 - 19:38

    :

    leuk je verslag weer en ook dat je naar robbeneiland bent geweest, lijkt me wel bijzonder om daarzo rond te lopen..
    spreek je weer! X Char

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 22407

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: