Eerste maand alweer voorbij! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Eerste maand alweer voorbij! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Eerste maand alweer voorbij!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

01 Oktober 2009 | Spanje, Gandia

Hoi allemaal,

De tijd gaat hier ontzettend snel, zo is de eerste maand alweer voorbij..

De bedoeling was om na de Spaanse cursus die 2 weken duurde ook naar een ander appartement te verhuizen. Dat is gelukt, alleen wel een ander appartement.. We zouden in eerste instantie namelijk naar een appartement gaan met 4 slaapkamers met de bedoeling dat er dan een extra kamer zou zijn voor het bezoek. Op de 1na laatste dag kwam de jongen naar ons toe die dat allemaal regelde dat dat appartement pas vanaf 1 oktober beschikbaar is, want ze hebben het nog verhuurd aan toeristen en daar kunnen ze meer aan verdienen.. Maar, zei hij, er is wel een appartement vrij, zelfde soort, locatie maar dan met 3 kamers en voor die 2 weken hoeven jullie alleen maar 50 euro te betalen en geen elektriciteit,water en licht! Hij begon ook al grapjes te maken of dat we wiet wilden gaan verbouwen omdat we toch geen g/w/l hoefden te betalen haha.

Was best een mooi appartement, alleen alles wel erg oud. Oppassen met wat je aanraakte want het kon zomaar ineens uit elkaar vallen. We hebben een probleem gehad met de deur van een badkamer, hij ging opeens niet meer open! Er zat een heel raar slot op en met behulp met een kurkentrekker en een schaar is het ons nog enigszins gelukt met behulp van de vader van Sylvana!

Helaas betekende het einde van de cursus ook dat er heel veel studenten naar Valencia gingen om daar te studeren omdat de school meerdere campussen heeft. Dit werd afgesloten met een feest op het schoolplein. Iedereen moest hapjes maken uit het land waar hij vandaan kwam en zo kwamen er op het schoolplein 2 lange tafels vol met eten. School zorgde voor de drank, sangria en een typisch valenciaans drankje. Ondertussen ging de muziek steeds harder, iedereen was aan het dansen, docenten deden ook allemaal mee! En zo was het schoolplein veranderd in een soort openluchtdisco. Iets wat op de HZ nooit zal gebeuren..
Het feest duurde tot 3 uur s'nachts en daarna zijn we met zn allen naar de discotheek geweest waar we t/m 7 uur zijn gebleven ongeveer..

Gisteren kwam opeens die jongen weer naar ons toe met de sleutels van ons nieuwe appartement! Het heeft 1 grote slaapkamer, 1 middelgrote en een iets kleinere en nog een heel klein kamertje met alleen een stapelbed. Iedereen wilde natuurlijk de grootste slaapkamer dus we hebben het verdeeld naar geld, de grootste betaalt nu ook het meeste.
De keuken is best groot en modern, en het aanrecht is ook wat hoger. Dat was best raar in het vorige appartement met een heel laag aanrecht, maarja die spanjaarden zijn natuurlijk zo klein!
De hal en de woonkamer zijn erg ouderwets, ik denk dat mijn opa en oma er nog niet eens zouden willen wonen. Er hangt een soort tapijt aan de muur, verder hele oude schilderijen, 1 waarbij jezus gekruisigd hangt. Ook hebben we een heel groot balkon, met uitzicht op zee en de haven!
Naast ons is een cafe waar er een paar dagen per week een disco is voor 65+ Dan komen alle omaatjes en opaatjes om los te gaan op liedjes van onder andere Andre Rieu. Ze kleden zich er ook helemaal naar, oma's van 80 met hele hoge hakken aan en hun mooiste kleren.

Verder was het de afgelopen weken heel erg slecht weer, elke dag onweer met vooral echt hele harde knallen en regen dat met bakken uit de lucht viel. Gelukkig geven ze vanaf vandaag de komende 2 weken tussen de 25 en 28 graden af!

Afgelopen 2 weken is ook school begonnen, hoewel, dat ging ook weer erg tranquilo. In de eerste week kwamen er docenten soms gewoon niet opdagen, en anders was het een les van 15 minuten en dan kon je weer weg.
Afgelopen week heb ik voor het eerst echt les gehad, onder andere engels en duits. Ik heb gekozen voor het moeilijkste niveau van engels maar het niveau is bedroevend. We hadden een luisterfragment wat ongeveer zo ging: nice to meet you! How was your trip? Nice weather, isn't it?
Aan het einde van het fragment vroeg de docente of we alles verstaan hadden, het kwam erop neer dat de Nederlanders en de Duitsers alles verstonden, de Spanjaarden verstonden geen woord, Fransen ook bijna niks en De italianen zo'n beetje hetzelfde als de Spanjaarden.

Duits een beetje hetzelfde, ook het moeilijkste niveau maar ik denk dat je het kunt vergelijken met eerste jaars duits op de middelbare school.
Die Tur ist offen, Die Tur ist geschlossen. Gut is het tegenovergestelde van Schlecht.

Liefs, Rosalie

• 03 Oktober 2009 - 20:15

Kelsey:

hahaah jij kan geweldige blogs schrijven roos!! ik mis je echt super, je had brighton echt leuk gevonden, had jou en pietje er graag bijgehad :P..daar hebben ze verkeersborden die je waarschuwen voor bejaarden die oversteken :D:P.past goed bij die bejaarden disco daar

en ja zo'n feest op het schoolplein lijkt me ook te gek.. doen ze hier nooit!! en ja engels en duits worden dit semester voor jou echt super easy :D heb je oppeens vet hoge cijfers

jmr dat je niet bij de uitreiking was vrijdag..van onze klas waren we met vet weinig en van die eerste jaars (nu 2e) waren er ook vet weinig

fotos van brighton komen snel online ;)

miss you

xoxo

• 04 Oktober 2009 - 05:15

Charlotte:

Met het andere berichtje eens, leuk geschreven!!
    Klinkt super leuk allemaal! gelukkig is het slechte weer ook voorbij!
    Morgen begin ik in het ziekenhuis, heb er super veel zin in! Hopelijk eindelijk een leuke stageplek!!!
    X X Charlotte

• 17 Oktober 2009 - 10:42

Charlotte:

jammer dat skype niet door ging van de week maar dat komt nog wel een andere keer! Hoe is het? Hier alles goed, heb heb super naar mn zin op stage nu :D En daarbuiten gelukkig ook!
    hier al avond dus ga maar eens naar huis, eten ;) nou tot snel weer! X Char