Primera Semana.. - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Primera Semana.. - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Primera Semana..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

14 September 2009 | Spanje, Gandia

Hola,

Mijn eerste week zit erop in Spanje! Alles gaat hier nog steeds tranquilo, de dag ziet er hier ongeveer uit als volgt:

Mijn spaanse lessen starten om 8 uur s'ochtends t/m 12.30. Daarna naar het strand waar we dan tot halfverwege de middag blijven en gaan we naar ons appartement om wat te eten. Daarna komt iedereen naar onze kamer want wij hebben zo'n beetje als enige internetverbinding(niet al te snel overigens en de verbinding wisselt ook elke 5 minuten). Soms gaan we ook naar een internetcafe hiernaast met zn allen waar wel continue verbinding is.

Rond 22.00 hebben we hier pas avondeten en gaan we om 23.00 of 24.00 pas slapen.
Ik zit hier dus in Gandia, dat ligt eigenlijk precies tussen Valencia en Alicante in! Naar Valencia is het ongeveer een uur met de trein en naar Alicante met de auto ook een uur, met de trein en bus wat langer. Probleem is als je naar Alicante wilt, je vanaf Gandia de bus kunt nemen wat je 4 uur kost omdat het langs alle kleine dorpjes gaat. Verder gaat er ook geen trein van Gandia naar Alicante. Wat wel kan is eerst met de trein naar Valencia en dan naar Alicante.

Vorige week zijn we ook naar het centrum geweest van Gandia, erg gezellig maar het leven speelt het meeste toch wel af op de (5 km lange!!)boulevard waar alle cafe's, disco's,restaurantjes, winkels etc zich bevinden. En laat ik nu net over een paar dagen naar een appartement op de boulevard verhuizen.. De ligging is al perfect vanwege het uitzicht op zee, maar ook omdat alles op loopafstand zich bevindt. Zo zijn er 2 of 3 supermarkten binnen 5 minuten lopen, is er een bushalte in de straat, alle cafeetjes en discotheken binnen 10 minuten.Onder ons zit een goede pizzeria. Wat wil je nog meer!
Overigens echt niet duur, het is een appartement voor 4 personen en het zou dan 140 euro p/m zijn, maar omdat wij met zn 3en gaan maar wel voor 4 personen moeten betalen is het ongeveer 185 euro p/m. We hebben dus een extra kamer voor onze gasten! Wat goed uitkomt voor het bezoek uit NL maar ook voor onze vrienden die we hier gemaakt hebben, 3/4 vertrekt namelijk eind deze week naar Valencia om daar hun semester te doen. Niet iedereen gaat hier namelijk toerisme studeren, wat in Gandia is.

Gisteren was het salsalessen en daarna een gratis diner. We kregen les van een 1 of andere hiphopgangster die een soort mix deed van alles, maar salsa kon je het niet noemen. Etentje viel een beetje tegen, het bleek te bestaan uit 3 ieniminivisjes. We zijn dus maar naar een Pizzeria gegaan daarna.

Waar ik me steeds meer over verbaas, of misschien eigenlijk steeds minder is dat ze hier echt absoluut geen engels kunnen. De kaarten in het restaurant zijn alleen in het spaans en als je vraagt of ze dingen kunnen vertalen naar het Engels kunnen ze dat totaal niet. Of bijvoorbeeld dat ik op school bij de receptie wat wilde weten en dacht dat ze daar wel engels konden, maar nee hoor..Ik begin steeds meer te geloven dat het echt waar is dat de engelse lessen bij 0 niveau beginnen.

En dan.. de spaanse jongens. Lijkt wel alsof ze nog nooit blonde meisjes gezien hebben, als ik overstraat loop met Sylvana, Cynthia(die beiden blond zijn) en Sharmaine worden we continue nagefloten of ze roepen allerlei woorden vanuit hun auto's. Bij donkerharige meisjes is dit namelijk bijna niet.

Over een paar dagen vertrekken we dus naar ons nieuwe appartement, waar ik erg naar uitkijk want momenteel woon ik met Sylvana en 2 duitse meisjes, alleen die duitsers zijn een beetje vreemd soms. Ik zie ze eigenlijk bijna nooit, het is al veel als ik ze per dag 5 minuten zie. Ook hebben ze vreemde acties, ik denk dat ze bang zijn voor een waternood want ze hebben ik weet niet hoeveel flessen water gekocht.
Ze hebben gisteren hun lakens gewassen en hangen dat over het hele droogrek heen, zodat de rest niet kan drogen. Of als ze weggaan, de schuifpui gewoon laten openstaan..

Zaterdag zijn we naar Valencia gegaan, mooie stad en vooral leuke winkels. Plan is om volgende keer met een toeristenbus de stad door te gaan zodat we beter weten waar we allemaal heen kunnen gaan ipv maar wat te lopen zoals we zaterdag deden.

Iets anders dan Spanje, ik heb me ingeschreven bij een bureau voor een stage in Zuid-Afrika! Alles zelf regelen kan natuurlijk ook, alleen is dit veel lastiger met dat land. Ik ben benieuwd, hotelstage spreekt me erg aan en hoop rond half februari (met Cynthia) naar Kaapstad te vertrekken!

Muchos besos,

Rosalie


  • 14 September 2009 - 18:32

    Kelsey:

    Haaii meis,
    Met wie ga je verhuizen, je laat die duitsers toch wel daar, als ik het goed begrijp dan:P

    Ik vind je foto's ook erg leuk en wat een leuke jongens hebben ze daar :P:$

    oh en super cool dat je gewoon helemaal zo naar Zuid-Afrika gaat, spannend!!

    Doe de meiden daar de groeten ;) en nog veel succes en plezier daar. Morgen begint mijn tweede week kusttoerisme, dus ik moet weer aan de slag en mag het niet te laat maken, moet soms de trein van kwart over 7 hebben!

    ik kijk uit naar je volgende verslag :P

    Kus kus

  • 16 September 2009 - 10:47

    Rosalie Cardon:

    Hola Kel!

    Ik ga met Sylvana en Cynthia verhuizen, alles alles meezit gaat dit vandaag of morgen gebeuren, maarja, alles is nog steeds erg tranquilo hier...
    Ik heb geprobeerd foto's te uploaden maar dat lukt nog niet helemaal, sowieso komen er steeds nieuwe bij op Hyves! Succes op school, komt helemaal goed ;)

    Besos

  • 17 September 2009 - 08:25

    :

    Klinkt goed allemaal! Veel plezier verder, mail je volgende week!
    Hier wel goed, nu een paar vrije dagen vanwege suikerfeest.. nog geen plannen gemaakt maar verzin wel wat leuks!
    Liefs X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 22394

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: