Eerste dag - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Rosalie Cardon - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

06 September 2009 | Spanje, Gandia

Hola,

Vrijdag zijn Sharmaine, Sylvana, Cynthia en ik vertrokken naar Gandia, Spanje. Daar blijven we dan t/m eind januari.
Onze vlucht zou s'ochtends vertrekken, maar daar is nogal wat stress aan vooraf gegaan. We zouden vanaf Brussel vliegen maar kwamen in een enorme file terecht waarbij het nog niet zeker was of we het zouden gaan halen. Gelukkig is alles goedgekomen,

Inmiddels in Gandia aangekomen werden we opgewacht door Patrick(mijn spaanse mentor) en heeft ons naar het appartement gebracht. Ontzettend mooi appartement, die ik deel met Sylvana en 2 duitse meisjes die allebei Carolin heten...

Patrick heeft ons uitgenodigd om wat te gaan drinken met vrienden van hem en daar kwamen we al gelijk in aanraking met de spaanse cultuur, alles is hier tranquillo, vooral niet haasten hier, alles op het gemakje.
Toen we over school begonnen moesten ze een beetje lachen, het schijnt hier redelijk makkelijk te zijn, engelse lessen beginnen op 0 niveau, maakt niet veel uit welk niveau je gekozen hebt. Verklaart ook meteen waarom ze nauwelijks engels kunnen. Schoolboeken hebben ze hier ook nog nooit gehoord want die gebruiken ze niet. We hoefden ons over school niet druk te maken" If you don't want to go to school, no problem". Er wordt hier nogal wat geskipped door de studenten, maar geen enkele docent die er wat van zegt want zelf komen ze ook wel eens niet opdagen als ik ze moet geloven. Maargoed, daar zullen we snel achterkomen aangezien morgen mijn spaanse cursus begint voor 2 weken en daarna het semester.

We hebben het over het uitgaansleven gehad, wat hier overigens geweldig is. Het begint met eten, om 10 uur. Daarna komt de 1 na de ander binnendruppelen, en ja, alles weer tranquillo..
Rond 2 uur/3 uur gaan ze naar een cafe om wat te drinken en naar discotheken. Dan gaat de veelbesproken disco "Cocoloco" pas open, om 4 uur. De meeste studenten blijven dan daar rond een uur of 8. Daar zijn we vandaag heengeweest en ik kan niet anders dan zeggen dat het echt de moeite waard is! Gezellige sfeer, leuke muziek.. Sharmaine had nogal veel sjans van de spanjaarden haha. Regelmatig gingen die zich uitsloven voor haar met danspasjes en woorden als quapa!

Om 7.30 kon ik niet meer en zijn we naar huis gegaan, morgen(maandag) begint mijn eerste dag spaanse les wat ook wel weer tranquillo zal begnnen en savonds gaan we met de andere studenten eten.

Wat erg leuk is zijn de verschillende nationaliteiten, iedereen maakt een praatje met elkaar en heb daardoor al ontzettend veel mensen leren kennen, oa van Frankrijk(waar ik nu ook probeer frans mee te praten om mijn frans te verbeteren wat niet meevalt omdat zij juist engels willen praten om dat te verbeteren) spanjaarden(als ze rustig praten kan ik al aardig wat verstaan) en veel duitsers zitten hier.. Op de kamer van Sharmaine en Cynthia is ook een meisje uit Schotland waar ik veel mee omga en op deze manier leer ik naast spaans ook engels en frans/

Volgende week willen we naar Valencia gaan, wat ongeveer 1 uur is met de trein. Hopenlijk is het ook nog warm genoeg voor het strand, gisteren regende het nogal namelijk!
Dit was het voorlopig, binnenkort weer een verslag!
Groetjes vanuit het warme spanje!

  • 07 September 2009 - 08:59

    Florine:

    zoveel informatie op 1 dag !
    goed bezig zusje.

  • 07 September 2009 - 09:09

    Linda:

    Hola!! Qué tal????? Echt top dat je het zo naar je zin hebt!! Ik krijg alweer heimwee als ik je verhaal lees.. ik wil zooooo graag terug!!! Heel veel plezier daar!! en als je nog wat wilt weten moet je me maar even mailen ok??

    Besitos
    Linda

  • 07 September 2009 - 16:14

    Ma:

    Hoi, goed bezig daar! geniet ervan, en.... als je terug komt kan je Spaans met je broer praten.. maar kunnen wij jullie niet meer verstaan!!!

  • 07 September 2009 - 17:46

    Marlijn:

    hey meissie!! leuk om te horen dat je een goed begin hebt gemaakt!!! hoop dat je eerste spaanse les goed is gegaan.
    Kusje

  • 13 September 2009 - 06:04

    Charlotte:

    Heey Rosalie, klinkt super leuk allemaal! Volgens mij ga een geweldige tijd tegemoet ;). Ik begin morgen weer op een nieuwe stageplaats dus nog even afwachten..
    Geniet er verder van en tot de volgende mail weer!!
    Liefs van Charlotte

  • 13 September 2009 - 18:35

    Kelsey:

    hola guapita

    Como estas? Aqui esta bien ;)

    hoop dat je het echt naar je zin hebt en iedereen aardig is enzo..mis je nu al een beetje, pff lessen zijn zo saai zonder jou en pietje

    je best doen hoor

    Besos!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Rosalie

Actief sinds 20 Juli 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 22398

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 30 November -0001

Reis

Landen bezocht: